Wednesday, Nov. 8, 2017

4+4+4 Eğitim sistemi ! Okula başlama yaşı kaç?

Written By:

|

08 Mart 2012

|

Posted In:

4+4+4 Eğitim sistemi ! Okula başlama yaşı kaç?

İlköğretimde 4+4+4 modeli, Meclis Milli Eğitim Alt Komisyonu’nda önemli değişikliklere uğradı.

AK Parti’nin zorunlu eğitimi kademelendirerek 12 yıla çıkartan ve kesintisiz eğitime son veren teklifi alt komisyonda yenilendi. Teklifin son metnine göre kız çocuklarının eğitim dışı kalacağı eleştirilerine neden olan ilk kademe sonrası açıköğretim imkanı ikinci kademe sonrası için düzenlendi. Okula başlama yaşı bir yaş geriye çekilirken çıraklık yaşını 14’ten 11’e düşüren düzenlemeden vazgeçildi. İkinci kademede dini dersler gibi öğrencilere istedikleri yönde seçmeli ders imkanı sunulurken zorunlu ortaöğretim uygulamasının da önümüzdeki eğitim yılında başlamasına karar verildi.

ORTAÖĞRETİMDE KIZLAR YOK

AK Parti Grup Başkanvekillerinin ortam imzasıyla getirilen 4+4+4 yeni eğitim modeli teklifinin Milli Eğitim, Sağlık, Gençlik ve Spor Komisyonu bünyesinde oluşturulan alt komisyon çalışmaları tamamlandı. Komisyonun kabul ettiği teklifin son şeklinde yapılan önemli değişiklikler şöyle oldu:

AÇIKÖĞRETİM İKİNCİ KADEMEDEN SONRA BAŞLAYACAK

Teklifin ilk halinde ilk 4 yıllık kademenin ardından öğrencilere açık öğretime devam imkanı veriliyordu. Bu düzenleme özellikle kız çocuklarının örgün eğitim dışında kalacağı eleştirilerine neden olunca açıköğretime gitme imkanı ikinci kademeden sonrası için düzenlendi. Öğrenciler 4+4’ten sonra eğitimlerine açıköğretim imkanlarıyla devam edebilecek.

OKULA BAŞLAMA YAŞI BİR YIL AŞAĞI ÇEKİLDİ

Teklifte en sürpriz düzenlemelerden biri okula başlama yaşı ile ilgili oldu. İlköğretime başlama yaşı 6’dan 5’e çekildi. Bu düzenleme teklifte şöyle yer aldı:

“Mecburi ilköğretim çağı 6-13 yaş grubundaki çocukları kapsar. Bu çağ, çocuğun 5 yaşını bitirdiği yılın Eylül ayı sonunda başlar, 13 yaşını bitirip 14 yaşına girdiği yılın öğretim yılı sonunda biter. Teklif ilk getirildiğinde okul öncesinin de zorunlu eğitime katılması gerektiği tartışmalarına neden olmuştu. Okul yaşı aşağı çekilerek fiili olarak okul öncesi de zorunlu eğitime eklenmiş oldu.

CHP’li Serter bu düzenlemenin ortaöğretimin de bir yıl öne çekilmesi anlamına geldiğini belirterek şerh koydu. MHP’li Yeniçeri ise uygun buldu. Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Salih Çelik yaşın öne çekilmesinin 1 yıl değil 9 ay olduğunu, okula başlama yaşının da 194 ülkenin 111’inde bu yönde olduğunu belirterek teklifteki değişikliğe destek verdi.

İKİNCİ KADEMEYE SEÇMELİ DERSLER GELİYOR

Alt komisyonda son şekli verilen teklifte yönlendirme ile ilgili de önemli bir düzenleme yapıldı. Buna göre ilköğretim ikinci kademe okullarında ortaöğretimi destekleyecek şekilde öğrencilerin yetenek, gelişim ve tercihlerine göre seçimlik dersler oluşturulacak. Bu madde sayesinde imam hatip lisesinde okumak isteyen öğrenciler fazladan dini konularla ilgili seçmeli dersler de alabilecek. CHP İstanbil Milletvekili Nur Serter, “Siz seçmeli ders koyuyorsunuz ama Bakan ‘orta bölüm imam hatip açılacak’ diyor. Bizde bu güven kaybına yol açmakta. Seçmeli dersi destekliyoruz, ama bu düzenlemenin arka planında ortaokulda da imam hatip düzenlemesi çıkabileceği için öyle bir güvensizliğimiz olduğu için muhalefet şerhi koyuyoruz” dedi.

ÇIRAKLIK YAŞI 11’E İNDİRİLMEYECEK

Getirilen teklifte en çok eleştirilen maddelerden biri çıraklık eğitim yaşının 14’ten 11’e düşürülmesi olmuştu. Bu düzenlemeden uluslararası sözleşmelere aykırı olduğu ve çocuk işçiliğinin önünü açacağı eleştirileri üzerine vazgeçildi. Çıraklık yaşında mevcut uygulama devam edecek.

UYGULAMA YENİ EĞİTİM YILINDA BAŞLAYACAK

Yapılan değişiklik ile 12 yıla çıkartılan zorunlu eğitimin ne zaman başlayacağı da netleştirildi. Buna göre zorunlu ortaöğretime 2012-2013 yılından itibaren başlanacak. Bakanlar Kurulu uygulamayı bir eğitim-öğretim yılı ertelemeye yetkili olacak.

ECEVİT VE ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ

Teklifte Rize Üniversitesi’nin isminin Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Kayseri Üniversitesi’nin isminin ise Abdullah Gül Üniversitesi olarak değiştirilmesi öngörülüyordu. Yeni önergeyle bunların yanı sıra Zonguldak Karaelmas Üniversitesi’nin adının Bülent Ecevit Üniversitesi, Konya Üniversitesi’nin adının ise Necmettin Erbakan Üniversitesi olarak değiştirilmesine karar verildi.

MHP’li Yeniçeri düzenlemeye “Yaşayan insanların isimlerinin verilmesi yanlış. Bu okullara MHP’li de, CHP’li de gidiyor. Her gittiğinde bir parti simgesi görecektir” diye karşı çıktı. CHP’li Serter, Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan’ın isimlerinin verilmesiyle ilgili teklif maddesi görüşülürken “Atı alan Üsküdar’ı geçmiş. Bunlara muhalefet etmek umutsuz bir durum” diyerek şerh koymadı. Böylece bu isim değişikliklerine onay vermiş oldu. Serter, bu kez teklife Erbakan Üniversitesi kurulması eklemesi yapılmak istenince, “Sabrımızı zorlamayın. Bari bir es, verin ara verin” diye tepki gösterdi.

ÜNİVERSİTE SINAVI İLE İLGİLİ DÜZENLEMELER 2013’TE UYGULANACAK

Teklifte üniversite sınavına girişteki puan hesaplamaları ile ilgili de değişiklik yapıldı. Yapılan teknik düzenlemelerle öğrencilerin üniversiteye girişte okul yerine sadece kişisel başarılarının değerlendirilmesinin önü açıldı. Meslek liselilerin üniversiteye girişte aldıkları ek puanın katsayısı 0.06’dan 0.04’e indirildi.

Üniversite sınavıyla ilgili bir başka önemli düzenleme ise yürürlük tarihi ile ilgili oldu. Buna göre 2012 yılında yapılacak üniversite sınavında bir değişiklik olmayacak. Yeni yapılacak düzenlemeler 2013 yılındaki sınavda uygulanacak.

ÜNİVERSİTEYE DESTEK VEREN İŞADAMLARINA VERGİ İNDİRİMİ

Bu arada teklife bir önergeyle yeni bir madde eklenmesi istendi. Önergeye göre üniversitelere maddi destek veren işadamları vergi indiriminden faydalanacak. Ancak komisyonun muhalefet milletvekilleri bu konuda bilgilendirilmediklerini belirtince önerge ana komisyona bırakıldı.

Üniversiteye giriş sınavına ilişkin kılavuz yayınlandığından uygulanmayacak.

Alt komisyon toplantısında CHP Milletvekili Nur Serter, bir çok maddeye “kademelendirmeyi uygun bulmuyoruz, eğitimin kesintisiz 8 yıl devam etmesini istiyoruz” diye muhalefet şerhi koydu. MHP Ankara Milletvekili Özcan Yeniçeri ise anasınıfının zorunlu olmasını, zorunlu eğitimin de 5-4-3 yönünde olmasını istediklerini söyledi.

Okula başlama yaşı (4+4+4 Eğitim sistemi) Okullara zorunlu eğitim.Okula başlama yaşı (4+4+4 Eğitim sistemi) Okullara zorunlu eğitim 12 yıllık.Okula başlama yaşı (4+4+4 Eğitim sistemi) Okullara zorunlu eğitim haberler…

Okula başlama yaşı değişti (4+4+4 Eğitim sistemi) Okullara 12 yıllık zorunlu eğitim.Okula başlama yaşı değişti (4+4+4 Eğitim sistemi) Okullara 12 yıllık zorunlu eğitim haber.Okula başlama yaşı değişti (4+4+4 Eğitim sistemi) Okullara 12 yıllık zorunlu eğitim haberleri…

Okula başlama yaşı değişti (4+4+4 Eğitim sistemi) Okullara 12 yıllık eğitim.Okula başlama yaşı değişti (4+4+4 Eğitim sistemi) Okullara 12 yıllık eğitim zorunlu olacak.İşte Okula başlama yaşı değişti (4+4+4 Eğitim sistemi) Okullara 12 yıllık eğitim son haberler…

Okula başlama yaşı kaç? (4+4+4 Eğitim sistemi) Okullara zorunlu eğitim.Okula başlama yaşı (4+4+4 Eğitim sistemi) Okullara zorunlu eğitim 12 yıllık.Okula başlama yaşı (4+4+4 Eğitim sistemi) Okullara zorunlu eğitim haberler…

Okula başlama yaşı kaç? (4+4+4 Eğitim sistemi) Okullara zorunlu eğitim.Okula başlama yaşı (4+4+4 Eğitim sistemi) Okullara zorunlu eğitim 12 yıllık.Okula başlama yaşı (4+4+4 Eğitim sistemi) Okullara zorunlu eğitim haberler…

Okula Başlama Yaşı Ay Olarak Yazılabilir

İlköğretimi 4+4+4 12 yıllık zorunlu eğitimde son kararlar neler? Zorunlu eğitimde bu sefer yaş tartışmaları yerini aldı. Öğrenciler okula kaç yaşında başlayacak? 4+4+4 eğitim sistemi ne zaman uygulanacak? İşte 12 yıllık zorunlu eğitimde son gelişmeler…

 4+4+4 eğitim sistemi ne zaman uygulamaya geçecek? 12 Yıllık zorunlu eğitimde bu sefer yaş tartışmaları yerini aldı. Zorunlu eğitimde ilköğretim öğrencileri kaç yaşında okula başlayacak? İşte 4+4+4 eğitim sistemi ve son gelişmeleri…

Geçtiğimiz günlerde başlayan ve hala devam eden 12 yıllık zorunlu eğitim reformu tartışması, okula başlama yaşının ay olarak karşılığının yazılması konusunda bir tartışmayı daha beraberinde getirdi.

İlköğretimi 4+4+4 modeli ile kesintili hale getiren 12 yıllık zorunlu eğitim yasa teklifi önceki gün TBMM Milli Eğitim Komisyonu’nda görüşülmüştü. Görüşmelerde 12 yıllık zorunlu eğitim için farklı bir tartışma alanı daha açıldı. Buna göre 12 yıllık zorunlu eğitimde okula başlama yaşının ay olarak karşılığının yazılmasının istendi. Bu tartışma ile birlikte yeni bir polemik konusu daha ortaya çıktı.

“AY YAZSAK DAHA DOĞRU OLMAZ MI?”

İlköğretimi 4+4+4 şeklinde kesintili hale getiren 12 yıllık zorunlu eğitim, Alt Komisyon’da belirlenen “6 yaşına giren zorunlu eğitim kapsamına alınır” düzenlemesine, CHP Edirne Milletvekili Recep Gürkan itiraz etti.

Gürkan, ‘İlköğretim çağı 6-13 yaş arasındaki çocukları kapsar, bu yaş çocuğun 5 yaşını bitirdiği yılın eylül ayında başlar’ deniliyor. Yani buraya ay yazsak daha doğru olmaz mı? Eski metinlerde de vardır. 72 ay diye” eleştirisini yöneltti.

“128 ÜLKEDE 6 YAŞ”

Gürkan’a yanıt veren AK Partili Alt Komisyon Başkanı Fikri Işık, “Biz 6 yaşın zorunlu eğitim kapsamına alınmasını istiyoruz. Ay konusundaki tartışmaya komisyon olarak girmedik. Kanun metni de 6 yaş diyor. Eğitim Reformu Girişimi (ERG), ‘128 ülkede 6 yaşında başlar’ diyor. Biz de 6 yaşında başlatıyoruz zaten” dedi. Işık, “6 yaşı biz 60 ay olarak aldık ama” itirazlarına da “61’inci ay olarak aldık. 5 yaş bir ay. Bu işin dünyaca belirlenen bir usulü vardır. Hangi ay 6 yaşı kapsar. Kanun yapıcılar olarak ortaya koymamız gereken, kesin kural koymaktır. Kesin kural da 6 yaştır. 6 yaşa 60 ay olarak yazsaydık metne, o zaman tartışmaların içine girmiş olurduk” yanıtını verdi.

CHP’li milletvekillerinin “6 yaştan kasıt 72 ayı doldurmaktır. Bu böyleyse kabul ediyoruz. Ama 6 yaşı 61’inci ay diyorsak o zaman yanlış. O 128 ülkenin içinde biz de varız. Doğduğunda insan bir yaşında değil. Problem oradan çıkıyor” tepkileri üzerine Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer söz alarak şu yanıtı verdi: “İstatistiklerde de Türkiye 6 yaşında gözüküyor. Türkiye’deki 222 numaralı kanun 6 yaş diyor fakat Türkiye fiilen 6 yaş uygulamıyor. 7 yaş uyguluyor.

kaynak:gazete5.com

 

4+4+4 Eğitim sistemi  aramaları:

4+4+4 Eğitim sistemi

4+4+4 eğitim sistemi ne zaman uygulanacak

4+4+4 eğitim sistemi ne zaman

4+4+4 eğitim sistemi meb

4+4+4 eğitim sistemi taslak

4+4+4 eğitim sistemi tasarısı

4+4+4 eğitim sistemi kabul edildi mi

4+4+4 eğitim sisteminde okul öncesi

 

Bir önceki yazımız olan Cumhuriyet Tarihi Yalanları 2 / Sinan Meydan başlıklı makalemizde cumhuriyet tarihi kitapları, Cumhuriyet Tarihi Yalanları ve cumhuriyet tarihi yalanları 2 hakkında bilgiler verilmektedir.

Share This Article

Related News

Düsman Çıkarsa Sahile oturt
Atatürk Amerika’daki Bir Üniversitede Ders Oldu
Atatürk İçin Yapılan Silah Londra’da Satılacak

About Author

admin

Mustafa Kemal Atatürk'e gönülden ve akıldan bağlı bir grup genciz. Amaçlarımız arasında yüce Atatürk'ün gerçek varlığının ortaya çıkması ve Atatürk'ün Türk Milleti tarafından daha iyi tanınmasını sağlamaktır. Yolumuz Kemal Atatürk'ün yolu,ışığımız rehberimiz varlık sebebimiz O'dur.

(4) Readers Comments

  1. Mustafa Bahadır FİDAN
    10 Mart 2012 at 00:12

    Sayın Ömer DİNÇER Milli Eğitim Bakanı 4+4+4 YILLIK ÖGRETİM TEKLİFİNİN İÇİ NEDEN BOŞALTILDI ? 4+4+4 yıllık ögretimin ZORUNLU ,SORUNLU, APOLETLİ ,TEL ÖRGÜLÜ, DAYATMACI, MECBURİ ,İŞKENCECİ, FİLTRE ÇALIŞIYOR YALNIZCA ; TEK TİP 6 OK STANDARDINDA artık ÜRETİM YAPMAMASI için HAYKIRIYORUM , sayın: BAKANIM ; malumuz üzere mevcut kesintisiz 8 yıllık kesintisiz egitim 28 şubat zorbalarının ; Tek tipleştirici mantalitelerinin ürünü olan bir kışla düzeninedir bu düzene ivedilikle son vermek gerek bu mevzuda sagduyu hakim ançak ; "İlkökğretim birinci kademe sonrasında hangi programların açık öğretimle ilişkilendirileceği ve zorunlu eğitim kapsamına alınacağı Bakanlar Kurulu tarafından belirlenir" ifadesi teklif metninden çıkarılması demek akp nin acziyetinin ve verdiği teklifin içini boşaltılması demektir aynı zamanda her alanda oldugu gibi eğitimdede hala CHP nin altı okunun percinleşerek egitimde devam etmesi anlamını taşır, bunun manası 28 şubat öncesine bile dönülemiyor . Bu mevzu ile ilğili ;İmam Hatip Liseleri Mezunlar Mensuplar Derneği (ÖNDER) Genel Başkanı Hüseyin Korkut, "4+4+4” şeklindeki 12 yıllık zorunlu eğitim modeli için şöyle diyor; '4+4+4'te 28 Şubat zihniyeti var. Yasanın ilk hali taleplerinize çok daha uygundu . Yasanın ilk şeklinde ilk 4 yıllık eğitimin ardından açık öğretim imkânı da sağlanıyordu ama bu daha sonra o cephenin de etkisiyle kaldırıldı. açık öğretim olanağı ikinci 4 yıldan sonraya atıldı. Bu tabii özellikle hafızlık eğitimi için hayli sıkıntılı bir durum İmam Hatiplerin ve Meslek Liselerinin orta kısımları geri geliyor. O açıdan bir düzeltme söz konusu,ama tasarının son hali 28 Şubatçı kesimlerin hala etkin olduğunu gösteriyor. “Karma Eğitim” konusunda da şikâyetler devam ediyor? Karma eğitim konusundaki sıkıntıları giderecek bir düzenleme de yok. Sıkıntıları belirli noktaya kadar gideren kız ve erkek liseleri mevcuttu ama 28 Şubat zihniyeti ile onlar da rafa kaldırıldı tabii… Eğer ilk haliyle yasalaşabilseydi ilk 4 yıldan sonra açık öğretim olanağı olacaktı diyor Hüseyin Korkut. Bu durumda hem açık öğretime, hem de Kur’an Kurslarına aynı anda devam etme imkânı ile başlarını örtmek isteyenlere yeni alternatiflerin rafa konması ve karma egitimin şidettinin arması demektir, sanata ,ziraate , ticarete, sanayiye ,hizmet sektörüne kalfa ,çırak şeklinde ,meslege gitmenin önü kesilmeye devam edecekdir.Egitimde çokdan seçmeli ,hürriyetci demokratik ögretim seceneklerinin kaldırılması, zulmün devam etmesi demektir. MGK ya MEB Bakanı niçin cagrılmıştı? Sorusu daha da zihinlerde perçinleşmekde ve Orduya selam zorunlu ögretimi artırarak devam, yaşasın 28 şubat tel örgülü , 6 ok programlı örgün -gardiyan- kontrolünde- örgün- kapalı koğuş -sistemi –CHP düşünce-statikosunun 8 yıl kesintisiz degil de 1997 öncesi gibi 5 yıl mecburi ilkokulu arar olduk oda yetmiyormuş gibi 8 yılda yetmedi alsana ana ,alsana vatandaş üstüne üstük birde 12yıl mecburi zarugri; hani DEV in DEVLET oldugu ;oy verenlere inat seveseve olmasa ….da zoraki.. Misali nasrettin hocanın timurdan dişi file birde ERKEK fil istemsi gibi 8 yıldan kacarken,12 yıl hani var ya deli dumrulun köprüsü ğibi geçersen beş akçe geçmezsen döverim zorla geçirim köprüden 15 akçe alırım… AK , AK , AK parinin adaleti AK, 8 yıl kesintisizi istemiyorsan vatandaş alsana batlıcan gibi 12 yıl yamurdan kacarken toluya tutulmak misali arkasından da hiç sınıfda kalmasan 6 yaşında okula başlıyor ya ;6+12=18 dogru asker e bakalım yetmedi bir 2 yılda yaklaşık askerde egitim , ettimi sana vatandaş 18+2=20 yıl egitim . Kenan evren dahi 5 yıl mecburi ilkokula başka zorunluluklar ile zam yapmamıştı , cuntacı olduğu halde dayatma yapmamıştı ,ya şimdi öylemi?... Ne güzel 20 yaşına kadar ehilleştirdiğimiz ;1923 ve 1950 modeli köy enstitüsü muadili , gözünü açamamış ,eline altı okun programından başka EL DEGMEMİŞ,BAKİRE,CHP egitim ögretim programlı cumhuriyetin ,mecburi zorunlu, sorunlu cendereli ögretimine AKP ELİYLE İTİLMİŞ ülkemin okumuş zavallı aydınları e hayırlı olsun…Ormanda kesilen agaç demiş ya baltaya ,sapında benden ya.. ona yanarım… Eh ! bazen söz gerçekden bitiyor….. Sayın Bakanım uygun oldugunuz bir zaman"4+4+4” şeklindeki ; 12 yıllık zorunlu eğitim modeline katkıda bulunmak amacıyla randevu talebimi ,takdir ve tensiplerinize arz ederim. Mustafa Bahadır FİDAN CEP: 05052404948

  2. Mustafa Bahadır FİDAN
    10 Mart 2012 at 00:13

    '5+3+3' olarak ögretimde uygulanmasının faydalı olacagını düşünüyorum ------------------------------------------------- KAPSAM: İlkokulda , ortaokulda ve liselerde örgenim gören örgenciler tercih edelerse ; örgün ögretim veya , uzakdan ögretim -Açık ögretim seçeneginide tercih edebilmelidirler. ----------------------------------------------------------------------------------- Burada en büyük yeniliğin, tercih hakkı tamamen vatandaşda olmalıdır yani ; İlk birinci 5 yıllık ögretim zorunlu olmalıdır, aynızamanda zorunlu 5 yıllık ögretim dede ;örgün ögretimle birlikde uzakdan ,Açık ögretim seçenegide vatandaşa tercih olarak sunulmalıdır . 2 nci ve 3 üncü 3 er yıllık ögretimler kesinlikle mecburi, zorunlu, olmamalı , zorunlu, mecburi olmayan 2 nci ve 3 üncü 3 er yıllık ögretimleride okumak isteyenlere örgün ögretimle birlikde , uzakdan egitim Açık ögretim seçenegide sunulmalıdır. ------------------------------------------------------------------------------------------------- AMAÇ: Ögretimin her aşamsındaki okullardan , mezun olamak isteyenlere uzakdan ögretim fırsatıda verilmelidir. Bu şekilde zorunlu tek tip ögretim sistemi dayatması yerine , alternatif, seçenekler, sunarak , tercihi, insiyatifi, örgenciye bırakmalı. ------------------------------------------------------------------------------------- Aynı zamanda; çalışkan örgenciler cezalandırılmamalı bu uzakdan ögerim metoduyla; sınırsız şekilde ; sınıf geçme degil ; ders geçme imkanı verilmelidir, bu şekilde ; fazladan ders talep edip imtihanda Başarlı olanlar derslerini geçebilirlerse sınıfda atlamış olama imkanları temin edilmelidir. Sınıf geçme degil ders geçme sisteminede hiç bir sınırlama olmadan şu kadar yılda bitireceksin gibi şart ve kayıt konmadan dersini verbilen örgenciye mezun olma imkanıda verilmelidir, uygulanmalıdır . Belirlenen yıldan daha da önce mezun olma fırsatıda çalışkan örgencilere tanınmalı , çalışkan örgenciler kesinlikle çezalandırılmamalıdır . .Çok istisna dahi anlamında zeki örgencilerin önleri sınıf geçme kavramıyla sınırlandırılmamalı bu nedenle ögretimin her aşamasındada dersini verebilen örgenci tüm okulunu bir yılda dahi olsa mezun olma imkanı temin edilmelidir . Sistem dahi insan dan faydalanmasını bilmelidir , dahi zekalar ; sistem ugruna feda edilmemelidir ,çünkü sistemler insanlara hizmet için vardır . uzakdan ,Açık ögretim seçenegininde : Örgün eğitime devamı azaltacağı gibi bir görüş var. Buna katılmıyorum. Okula devam etmek istemeyen öğrenciye devlet şu an bir yaptırım uygulayabiliyor mu? Yasal metinlerde yaptırıma kapı aralanmış, ama uygulamada bu ne kadar amacına ulaşıyor? Devamsızlık gösteren öğrenci ilköğretim yaşının dışına çıktığında ihtiyaç hissederse açık ilköğretimden tamamlama yoluna gidiyor. 14 yaşını doldurana kadar arada geçen devamsızlık süresi kayıp yıl oluyor. Veliler çocuklarını devlet zorladığı için değil, daha iyi bir gelecek için okula göndermeli. Okuldaki eğitimi yetersiz bulan ve daha kaliteli eğitim verebileceğini düşünen varsa, buna da fırsat tanınmış olmalı. Avrupa’da ‘home-school’ uygulaması var. Amerika’da yüzde birlik bir kesim zorunlu kısım hariç çocuğunun eğitimini dışarıdan tamamlıyor. Devlet dayatmalar yapmamalı fırsatlar oluşturmalı. Demokratik devletin görevi bu… Nasıl olsa ölçme değerlendirmeyi yine Millî Eğitim yapacak. Millî Eğitim Bakanlığı’nın yaptığı merkezî sınavlarda öğrenci geçer not alıyor ise, buna sen yüz yüze eğitim almalıydın denmesinin bir anlamı var mı? Açık İlköğretim, Açık Lise, Açık Öğretim Fakültesi üçünü de tamamlayan bir kişinin aldığı diplomalarla, örgün eğitimden alınan diplomalar arasında akreditasyon olarak ne fark var? Burada yapılan tartışmalar zihni bir altyapının dışavurumundan başka bir şey değil. . Kız öğrencilerin okula devamını azaltır, çocuk gelinler sayısı artar gibi kulağa sempatik gelen eleştiriyi yapanlarla üniversite kapılarından kızları kampüse sokmayanlar ile JOPLATANLAR aynı insanlar. Bunların derdi kızlar falan değil. ‘Haydi, kızlar okula!’ deyip okula gelen kızları kapıdan kovanların aynı insanlar olduğunu görmek şaşırtıcı değil. İlkögretim birinci sınıf dahil örgün ögretimle birlikde “açık öğretim” olarak da devam etmesi imkanı isteyen vatandaşa saglandıgı zaman , Buna göre; açık ve sertifikasyona göre eğitim gerçekleştirilmelidir. Bu durumda hem açık öğretime, hem de Kur’an Kurslarına aynı anda devam etme imkânı saglanmalıdır, bu şekilde vatandaş aynı zamandada, isterse çocuguna hafızlıkda yaptırarak zorunlu 5 yıllık ilkokulunu açıkögretimle bitirebilmelidir. Tek tipleştirici mantalitelerinin ürünü olan bir kışla düzeninedir bu düzene ivedİlikle son vermek lâzım. Konuya din ve vicdan özgürlüğü açısındanda bakmak milletimizin tabi bir ihtiyacıdır. Bırakın insanlarımız ; sünnü Müslüman alevi Müslüman , azınlıklar ,Süryaniler , Ermeniler Rumlar , ateistlerde ve dahada niceleri kendi inançları doğrultusunda eğitim alabilsinler. BU çogulcu , katılımcı gercek demokratik bir devletin en büğyük bir görevidir BÜYÜK DEVLET OLMAK ÇOK çok uluslu ve çok dinli çok kültürlü bir medeniyet mozaiğini adalet ölçüleri içerisinde bünyesinde hazm etmeyi şart kılar, çogulculugumuz zenginliğimizinde bir yansımasıdır. Eğer esas olan din ve vicdan özgürlüğü ise vatandaş inançları dogrultusunda istegini devletden degilde kendisi temin edebileceğie inanıyorsa , Şayet bunu kısa zaman da devlet veremiyorsa , vatandaş kendisi temin edecegine inanıyorsa bedelinide kendisi ödeyecekse dah biz buvatandaşdan ne istiyoruz , burada yapılacak şudur devlet , millete gölge etmesin milletin önünü açsın yeter 70 yıl Sümerbank ayakkabı yaptı , millet yapamıyormuydu ayakkabısını gömlegini , denebilirmi örnek konfeksiyonu devlet , yapsın, böyle bir iddia atmak çok komikse konfeksiyonun içerisindeki insanı ögretimini şartmıdır devletin vermesi şartmıdır , hastaneler kısmen özel degilmi , güvenlik şirketleri özel degilmi her şeyi devletin polisimi yapıyor devletimiz ideolojık,jekoben devlet aygıtı degıse elbetdeki ögretimin bir kısmınıda peki ala; örnegin TOKİ nin işlerini yaptırmak için işlerini ; ihaleye cıkardıgı gbi verdiği gibi MEB da ehliyet kurslarını, üniversite hazırlık kurslarını, AOF murat ,Karacan kuslarını özele yaptırmıyormu, özel anaokularımız yokmu peki al gayet tabi olarak , Açık İlköğretim, Açık ortaokul ile Açık Liseyide miletimiz kendisi dışardan kuslar ıle yurtlar ile yapabılır kamunun yükün , MEB nın yükün azalması ve özel sektör ile payaşılması adı aydın okumuş , çahilin en kötüsüde okumuş olan aydınlarımızı,bu insanları ne kadarda rahatsız ediyor, buna muarız olanları hali şu insanlara benziyor , aşagıdaki metni ne kadarda çagrışım yaptırıyor. Her aydınlıgı yangın sanıp söndürmeye koşan ülkemin zavalı aydınları Karanlıga o kadar alışmışsınızki Yıldızlar bile rahatsı ediyor sizi Düşüncenin kuduz köpek gibi kovalandıgı bir ülkede düşünce adamı nasıl cıkar Bunların mayasında İslamiyet batıdan gelse iman etme saplantıları vardır milletimize ve mili ihtiyaç ,alternatif modellerimize ve çözümlerimizede elbetdeki o derce muarızdırlar çünkü cuntacı cemiyet müesselerinden aldıgı klişeleşmiş dar düşünce kalıplarının ayakda gezen ölüleridirler ölüden yenilik beklenirmi… . uzakdan ,Açık ögretim seçenegininde : Örgün eğitime devamı azaltacağı gibi bir görüş var. Buna katılmıyorum. Okula devam etmek istemeyen öğrenciye devlet şu an bir yaptırım uygulayabiliyor mu? Yasal metinlerde yaptırıma kapı aralanmış, ama uygulamada bu ne kadar amacına ulaşıyor? Devamsızlık gösteren öğrenci ilköğretim yaşının dışına çıktığında ihtiyaç hissederse açık ilköğretimden tamamlama yoluna gidiyor. 14 yaşını doldurana kadar arada geçen devamsızlık süresi kayıp yıl oluyor. Veliler çocuklarını devlet zorladığı için değil, daha iyi bir gelecek için okula göndermeli. Okuldaki eğitimi yetersiz bulan ve daha kaliteli eğitim verebileceğini düşünen varsa, buna da fırsat tanınmış olmalı. Avrupa’da ‘home-school’ uygulaması var. Amerika’da yüzde birlik bir kesim zorunlu kısım hariç çocuğunun eğitimini dışarıdan tamamlıyor. Devlet dayatmalar yapmamalı fırsatlar oluşturmalı. Demokratik devletin görevi bu… Nasıl olsa ölçme değerlendirmeyi yine Millî Eğitim yapacak. Millî Eğitim Bakanlığı’nın yaptığı merkezî sınavlarda öğrenci geçer not alıyor ise, buna sen yüz yüze eğitim almalıydın denmesinin bir anlamı var mı? Açık İlköğretim, Açık Lise, Açık Öğretim Fakültesi üçünü de tamamlayan bir kişinin aldığı diplomalarla, örgün eğitimden alınan diplomalar arasında akreditasyon olarak ne fark var? Burada yapılan tartışmalar zihni bir altyapının dışavurumundan başka bir şey değil. Yani dün 8 yıl zorunlu eğitime bütün anlamsızlıklarına rağmen ses çıkarmayanların HİÇ TARTIŞMADAN 28 şubatda parlementoda zamanın başbakanın türkiyenin etrafını kesintisiz egitime karşı imza ile dolandırsanız dahi siyasi, hayatıma mal olsa dahi çıkaracagım 8 yıllık kesintisiz egitimi diyerek cumhuriyet rejmini , MECBURİYET REJİMİ olarak tatbik eden zorbaların ;onbeşgünde 8 yıllık kesintisiz egitimi zorunlu bu millete mahkum edenlerin , MGK kararlarına sesini yükseltmeyenlerin ve bunu meşrû görenlerin gerekçesi ne ise şimdiki çokdan seçmeli ögretim metodlarından rahatsız olanlar; taslak ile ilgili tepki gösterenlerin gerekçesi aynı. Kız öğrencilerin okula devamını azaltır, çocuk gelinler sayısı artar gibi kulağa sempatik gelen eleştiriyi yapanlarla üniversite kapılarından kızları kampüse sokmayanlar ile JOPLATANLAR aynı insanlar. Bunların derdi kızlar falan değil. ‘Haydi, kızlar okula!’ deyip okula gelen kızları kapıdan kovanların aynı insanlar olduğunu görmek şaşırtıcı değil. Aynı zamanda Açık İlköğretim, Açık ortaokul ile Açık Liseyide , Açıkögretim yolu ile devam etme imkanı bulan örgenciler Açık İlköğretim ile hafızlıgı birlike yaparak okuma imkanınada kavuşmuş olacaklardır . “Demokratik, ekonomik ve sosyal yönden gelişmiş bir ülke olmak yolunda, eğitim reformunda önceliğimiz yaratıcılık, yenilikçilik, eleştirel düşünme, araştırma, analitik ve yabancı dil becerileri yüksek gençler yetiştirmek olmalıdır. Çocuklarımızın iyi birer dünya vatandaşı olmaları için çevre bilinci, cinsiyet eşitliği, insan hakları, çok kültürlülük gibi konularda da erken yaşlardan itibaren eğitilmeleri önem taşımaktadır. Demokratikleşme süreciyle iyi eğitimli, çoğulcu, özgürlükçü niteliklere sahip bir topluma ulaşmak ana hedef olmalıdır. Açık ortaokul ile Açık Lisenin önenemli bel kemiği projenin özeliklrinde biriside vatandaşa , Açık ögretim olarakda devam edilebilme seçeneginin sunulmasıdır zira mevzu vatandaşı zaptı rapt altına alma değil köle muamelesi degil vatandaşa tercih ve insiyatif sunulmasıdır şayet ülkemiz hür bir ülke ise ve bizler bagımsız oldugumuza göre bundan daha dogal ne olabilir bu Uygulamanın reel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli ara eleman yetiştirilmesi konusunda da birçok olumlu yanı olacaktır. Vatandaşa bir dayatma olmamalı" uygulama millet menfatıne ve memleketın ihtiyacına dönük bir kara olmakla kalmayıp aynı zamanda bu uygulama tarımın ,sanayının , hizmet sektörünün sanatın ve tiçaretin gelişmesine ve vasıflı elaman ihtiyacınında temini için verimli bir yöntem uygulama olacaktır , nedeni ise Açık ortaokul ve Açık Lise ile birlikde dileyen vatandaşlar sanayi için tarım için, hertürlü hizmet sektörü için ,ihtiyacımız olan , çırak ,kalfa, kalifiye ara elaman ihtiyacı ile tarım işcisi olarak calışmak zorunda kalanlar veya hayvancılık yapmak zorunda kalanlar veya sanayide çırak , kalfa olarak çalışmak zorunda kalanlar mevsimlik işcilerin cocukları , yörüklerin göçebelerin cocukları , türlü hizmet sektöründe calışanlar, karma ögretimden yana tercih koymayan vatandaşlar ile ve benzerleri ve diğer nedenlerden dolayı çocuguna hem hafızlık yaptırmak hemde uzakdan egitim metodu ile ikinci ögretimini tamamlamak isteyen ögrenciler ile ve benzerleri ile her türden vatandaş isterse ögrencisini herhangibir uzakdan ögretim yoluyla sözel bilimler agırlıkle bir program uygulanarak ( programın içinde labratuvar , atelye gibi uygulama imkanı olmayan mesleki bıranşlar dışında) sözel dersler agırlıklı ve genel kültür ve hayatın pratiğine gerekli bilgileri ihtiva eden ; örnegin saglık bilgisi dersi ,trafik dersi gibi hayatda pratikde lazım olacak temel hukuk dersi , idare hukuku dersi ile ticaretde lazım olabılecek ,cince , Japonca, İngilizce , Arapça , Osmanlıca, kürtce, farsca ,güzel konuşma hitabet diksiyon özgüven ve kişisel gelişim saglayan , hitabet ve edebiyat dersleri gibi ve benzeri dersleri hayatda yaşamda kendisine lazım olacak hayat bilgisi muhteviyatında gerekli donanımları kazandıracak uygulama ve b u uygulama sonunda kazanım saglayabılecegi hayata dair olabilme vasfını ifade edebilecek bir program ile donatılmıiş sözel muhteviyatın agırlıklı oldugu bir müfredat hazırlayarak Açık ortaokul ile Açık Lise ile sözel içerikli bir donanımla isteyen uzakdan ögertimle devam eder; her şey teoride okumala mümkün olmuyor, çin gibi japongibi alman gibi üretmekle ve dünyayı kendine Pazar yapmakla olur bunun yolu okuldan önce uygulamadır yoluda endüsri sanayi uygulama atelye çırak kalfa usta yolu sanayiden geçer çırakda lazım kalfada lazım işyerlerine hizmet sektöründe örnegin lokantacılık , berberlik gibi ,vb gibi yetişecek meslek erbabı olacak insanda lazım Oku oku çocular oyunu arkaşlıgı unutdu test manyagı olup çıktılar sosyaleşmeyi bilmiyorlar varsa yoksa dijital dünya dersane okul etüd birikde olmayı unutdu çocuklar insanları zorla okutma okuma sevdası ugruna oku mayacak ögrenciyide adamı da okulda tutarak gercekden ukuyacak ögrenciyide çürük elmanın sepetdeki saglam elmalrıda , digerlerini çürük yaptıgıbı saınıflarda okumayacak örgenci egitimi zehirliyor bırakın sanayide sanat örgensin hizmet sektörün de meslek belllesin herkes okuyup kalem efendisi olupda başımıza herkes valimi olacak sanki herkes kaymakamı olacak kitabı okumak kadar gelişen degişen dünyayı okuyan ,hayatı okuyan ,sanat ve ticareti bilen insanlarada ihtiyacımız var agaç yaşken egilir herkesi illada okutacagız diye deli dumrulun köprüsü gibi gecersen 5 akce geçmezsen döverim zorla köprüden geçirim 15 akçe alırım misali herkesi bu kadar uzun boylu zoraki taş duzarlar arsında hapsetmenin adı ne egitim nede ögretim nede fayda nede akılcılıkdır nede üretim saglar tüketim çılgını ve ülkemizi sömürgeci devletlerin pazarı yapmayalım . Bütün bu uygulamalar üzerinde yaşadıgımız vatan topragında ,insanlarımızın ihtiyaçları için mahalli Milet ve toplum tabanlı olmalıdır yoksa , batıda şöyle gelişmiş ülkelerde bu şekilde diye taklitci , ve ithal sürümlerden ziyade halkımızın beklentilri önemlidir, yosa klasik reflekslerimizde oldugu gini Necip fazıl Kısakürek in ifadesile İslamiyet batıdan gelse kabül edecekler,zihniyeti ile kendi kimlğimize ait her şeyi red ve inkar politikalarını ÖGRETİM SİSTEMİNE DAYATMAK VE DAHha sonrada akılcılık ve bilimselik ve batı ve gelişmiş ülkelerde böyle diyerek kendimize ait degerlerimize gözümüzü kapamak bunuda ,marifet saymak ögretim sistemimize yapılacak faydalı bir yenilik degildir. Açıkilkokul ,Açık ortaokul ile Açık Lise de ; İngilizce, Çince,arapca,Osmanlıca,farsca,kürtce,Süryanice,Çerkezce,Azerice,kazakca,Türkmence,taşkentce,abazca, vb Anadolu da Rumlardan ve Osmanlıdan kalan milletlere ait iki dil en az zorunlu seçmeli ders olarak okutulmalıdır. Açıkilkokul ,Açık ortaokul ile Açık Lise de ;seçmeli ders olarak kuranı kerim dersiile birlikde din egitimi mevcut uygulamadan farklı olarak din dersi yalnız Sünnilere yönelik olmamalı,Aleviler,Süryaniler,Hıristiyanlar, ve Museviler vebenzeri örgenciler için secmeli dersler getirilmeli,Alevi vatandaşlar için aleviliği anlatan seçmeli dersler müfredata konmalıdır.

  3. Ayla
    10 Mart 2012 at 11:15

    Bizim çocuklarımız 4-5 yaşlarında zorunlu olarak okul öncesine başlamıyorlar ki 6 yaşında 1 sınıf olgunluğuna erişsinler.Lütfen çocuklarımızında okul öncesi öğretmenlerininde hayatı karartılmasın.6 yaş okul öncesi eğitimin olsun.Bizim insanlarımız 4-5 yaşında okula gönderme zihniyetine sahip değil.

    • Ali Hıdır
      11 Mart 2012 at 09:22

      Ayla hanım merhaba, Sizin de söylediğiniz gibi 5 yaşındaki bir çocuğun okulda başarılı olamasına ihtimal yok. Çocuklarını erken yaşta okula gönderen veliler daha sonra pişman oluyorlar.Sebebi de çocukların okula adapte olamaması. Okula alışamamış bir öğrenci için okul bir işkencedir bunu herkes bilsin. Büyüklerim kendinizi o çocukların yerine koyun lütfen. Alışamadığınız ve istemediğiniz bir mekanda kalır mısınız? Orada başarılı,istekli olabilir misiniz? Tabii ki hayır. 4+4+4 Eğitim sistemi diye tanıtılan,uygulama koyulan bir tasarının halk oylamasından geçmesi gerekir. İşimize geldiği zaman Halkımız karar verir diyoruz işimize gelmediği zaman da " yaptım,olacak" diyoruz. Olmaz kardeşim olmazzzzz. Allah çocuklarımıza yardım etsin yok 4+4+4 yok redili sistem,yok tekli sınav,yok çift aşamalı sınav,yok dershane yok yok tok... Bu ülkenin çocukları kadar hayatları paçavraya çevrilmiş bir toplum var mıdır merak ediyorum. Eğitimde ve sağlıkta siyaset,siyasi düşüncelerle hareket edilemezÇünkü bu iki alanda da etkilenen direk toplumun kendisidir.

Leave A Reply

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*